A „Calais Krízis”: A Mega Fortris UK biztosítja a szállítmányok biztonságos forgalmát

Számos szervezet szembesül mostanában a szállítmányok és trélerek biztosításának komoly problémájával belföldi és nemzetközi szállítás során. A legtöbb gondot egyértelműen a trélerek biztosítása jelenti. Ebben a blogban a Mega Fortris a szállítmányozási és logisztikai szektor néhány statisztikáját kívánja megosztani önnel a TAPA – EMEA segítségével.

PROBLÉMÁK

Nemzetközi Problémák

Először a cégeket érintő problémákról lesz szó. Az egyik leggyakoribb és jelenleg legégetőbb gond, hogy illegális bevándorlók bújnak el a Calais-ból az Egyesül Királyság felé induló trélerek hátuljában vagy a konténerekben. Mivel már több mint 8000 olyan esetet regisztráltak, ahol bevándorlók próbáltak átjutni a csatornán trélerek és konténerek segítségével, számos cég volt kénytelen súlyos bírságot fizetni a saját trélerükön talált minden egyes bevándorló után. Ezek csupán a regisztrált adatok, de ezeknél jóval több, nem nyilvántartott kísérlet volt, melyek igen megnehezítették a munkát az Egyesült Királyság felé import-export szállítmányozást végző cégek számára.

Bár a cégek segítségére siettek a francia hatóságok azzal, hogy létrehoztak egy Biztonságos Zónát az Egyesült Királyság felé tartó teherautók számára, még mindig rengeteg bevándorló rejtőzik el a teherautókon jóval korábban, akár Belgiumban, Németországban, Svájcban, Olaszországban és Spanyolországban. Tehát a Biztonságos Zóna gyakorlatilag értelmét veszti, ha a bevándorlók már akkor a teherautókon vannak, amikor azok belépnek a Zónába. Ráadásul a bevándorlók száma az utóbbi időben drámaian megnőtt. A januári 600 főről egészen a jelenlegi 5000 főre (forrás: BBC).

Belföldi problémák az Egyesült Királyságban

Számos cég kezdett műanyag plombákat használni a trélereken. Viszont nem vették figyelembe, hogy a bevándorlók mozgását csempészek segítik, akik késekkel és kábelvágókkal felszerelkezve könnyedén átvágják a műanyag plombákat.

Az Egyesült Királyságon belül számtalan cég szembesült olyan problémával, hogy több ezer font értékű áru tűnt el a trélerekről. Ezek okait a legutóbbi TAPA – EMEA jelentés részletesen elemzi.

A jelentés kiemeli, hogy Európában a legnagyobb értékű trélerről történő lopások az Egyesült Királyságban és Hollandiában történtek, sőt a legtöbb lopás esetén a kár meghaladta a 100.000 eurót is. Íme, néhány szállítmány-lopási adat az Egyesült Királyság területéről:

  • Az Egyesült Királyságban és Hollandiában történt az Európában az első negyedévben regisztrált 206 lopás 67%-a.
  • 2014 első negyedéve óta az Egyesült Királyságban 133%-os emelkedést regisztráltak.
  • A 206 lopásból csupán 18 eset összesen több mint 100.000 eurós veszteséget jelentett.
  • Csak az esetek 30,5%-ban jelentették be a kár értékét – a fennmaradó 69,5%-ban nem.
  • De a lopások összértéke még így is meghaladja a 13.250.000 eurót.

Ezek a számok jóval kisebbek, mint a valós összegek, hiszen a lopások 69,5%-ban a cégek nem jelentették be a kár értékét. Tehát az ellopott áruk értékéből eredő károk valós adatai a fentieknél jóval magasabbak.

Az alábbi ábra a szállítmány-lopásokat az elkövetés módja szerint osztályozza (TAPA EMEA).

A fenti ábrán egyértelműen látszik, hogy a legtöbb esetben a lopás a trélerről történik, tehát a trélereken nincs megfelelő biztonsági rendszer a lopások megakadályozására.

2013-ban összesen 1145 szállítmány-lopási esetet regisztráltak az IIS-ben (Incidens-Információs Szolgáltatás), míg 2012-ben ez az érték csak 689 volt (66%-os emelkedés).

Az 1145 eset által okozott összes kár értékét nem lehet megállapítani, mivel az IIS-hez beérkezett, és a statisztikához felhasznált lopás-bejelentések több mint 70%-ban (az előző évi adat csupán 50%) a kárérték nem szerepelt.

1. MEGOLDÁS

A probléma megoldásához a Mega Fortris azt javasolja, hogy a cégek magas biztonsági fokozatú biztonsági plombákat használjanak (mint pl. MCLP) a trélereken, és 2K Klicker vagy Bar Seal plombákat a konténereken.

MCLP – Mini Cable Lock Premium kábelplomba

Ez a plomba kompakt, és elég kicsi a trélereken való alkalmazáshoz, mégis nagyon erős, így minimálisra csökkenti a behatolás kockázatát. A 150 mm-es MCLP kábelplomba felhasználóbarát és egyértelműen jelzi a manipulációt. A plombát a különféle biztonsági követelményeknek is megfelelően számtalan módon használhatják. Az MCLP Kábelplombáinkat széles körben alkalmazzák teherautókon, tartálykocsikon, légi- vagy tengeri szállításhoz használt konténereken, vasúti kocsikon, és különböző iparágakban alkalmazott mérőműszereken és szelepeken.

Az MCLP-ről további információt talál az MCLP plomba adatlapján.

2. MEGOLDÁS

MCLZ – Mini Cable Lock Z kábelplomba

A Mega Fortris új MCLZ kábelplomba választéka valódi előrelépést jelent a globális ellátási lánc biztosítása felé. Eme különleges termék biztonsági értéke egészen egyedülálló a biztonsági plombák piacán, hiszen a biztonság-tudatos ügyfelek számára az ellátási lánc biztonságának hatékony fejlesztését nyújtja. Nincs még egy kábelplomba, amely hasonlóan kiváló manipulációt bizonyító tulajdonságokkal, behatolásvédelemmel, vagy feltörés-biztos zárszerkezettel rendelkezne.

Az MCLZ-ről további információt talál az MCLZ kábelplomba adatlapján vagy az erről a termékcsaládról szóló blogbejegyzésünkben.

Ha bármilyen további kérdése van, bátran keressen meg minket, hiszen szakértő munkatársaink több éves biztonságtechnikai tapasztalattal és a szállítmányozási problémák széleskörű ismeretével állnak az ön rendelkezésére. Legyen szó akár szállítmány-biztonságról vagy általános rakományrögzítésről. További információkért keresse fel honlapunkat: Mega Fortris HU